HOLLAND-BIKES
    Mobility specialists    Hoogwoud(NH)                   

  Tel:  0226  359 044
  Tel:  +31 226  359 044
Home & startpagina Prijslijst Bestelformulier Verzendkosten Contactadressen E-Mail

Opvouwbare Di Blasi driewieler met lage instap de R32.
DIBLASI OPVOUWBARE DRIEWIELERS MET LAGE FRAMEBUIS, INSTAP de R32 HOLLAND-BIKES

Di Blasi maakt al jaren opvouwbare driewielers.

De R32 driewielfiets is leverbaar in twee maten: de R32 SENIOR  en de R32 JUNIOR driewieler met lage instap. 
De R32-maat heeft een verlaagde framebuis waardoor u heel makkelijk kan opstappen. Ook de wielen zijn groot ( 48 cm) 
De hoogte van de framebuis is 19 cm vanaf de vloer. Als u kunt traplopen (traptreden zijn 20 cm hoog) kkunt u zeker op deze driewieler stappen. Hij weegt 21 kg, ook is een los te bestellen draagtas leverbaar.
Tevens is hij uitgevoerd met 20" aluminium millennium velgen met kunststof spatborden, dubbele V brakes op het voorwiel en vijf versnellingen makkelijk bij wind tegen of in de heuvels. 
Meer weten: kijk naar de foto's en naar de videofilm op deze pagina.
Algemene informatie
Gebruiksaanwijzing
Vouwdemonstratie
Video van het vouwen
Meer foto,s
Foto's met hoge resolutie (zip 12kb)
De folder van de R32
Reserve onderdelen
Prijslijst
Bestelformulier
Fietsles

 

Uitgevouwen net zo groot als een gewone driewieler met de grote 20" wielen en kunststof spatborden.     Opgevouwen net zo groot als een vouwfiets

Technische gegevens

Afmeting opgevouwen: L x B x H 69,5 x 28,5 x 64 cm
Afmeting uitgevouwen: wielbasis 100 cm      spoorbreedte 70,5 cm
Maximale breedte: 69,5 cm
Hoogte van de framebuis (opstap) 19 cm
Kleuren:
Ral 7016
Antracietgrijs
Ral 5010
Gentiaanblauw
Ral 3003
Robijnrood
Ral 2008
licht roodoranje
Banden / wielen 20 inch 48 cm  20'' x 1.35 / rvs spaken en aluminium velgen
Gewicht  van de fiets: 21,4 kg
Maximale belasting: 100kg
Tandwiel achter: 5 versnellingen (13/28) / index
Tandwiel voor: 42 tands / 170 crank
Remmen: 2 stuks velgremmen (V-brakes)   
n daarvan is uitgevoerd met parkeerrem
Framemaat: Standaard Junior Cadet
Zadelhoogte vanaf de grond gemeten: 92,5cm, 88 cm of 83,5 cm 83,5 of 79 cm 74 cm
Zadel instel baar in .... stappen. 3 stappen 2 stappen VAST
Afstand tussen zadel en trapper in de laagste stand: 82,5 cm, 78 cm of 73,5 cm 73,5 cm of 69 cm 64 cm
Hoogte van het stuur tot de grond 100 cm 100 cm 90 cm
Afstand tussen punt zadel en de stuurstang 43 cm 43 cm 39 cm
Crank aantal tanden en omtrek 42 / 170 cm 42 / 170 cm 42 / 170 cm
Standaard uitgevoerd met:
  • opvouwbare pedalen

  • bel

  • voor en achterlicht gevoed door dynamo

  • verstelbaar zadel.

Leverbaar in drie maten:
Klik op onderstaande foto voor meer details (vergroting)
 
 

Prijzen:
R32  standaard en junior   € 1.450,00
R32 cadet   € 1.495,00
Accessoires: bestelnummer:  
Draagtas voor fiets 3500 € 59,25
Boodschappentas 3080 € 53,24
Boodschappenmandje voor achterop 3490 € 42,35
Opvouwbare pedalen met beugel en riempjes. 3150 € 44,52
De fiets is inclusief 6% btw
Wij kunnen de fiets opsturen, maar wij willen graag dat u bij ons op de zaak over uw aankoop beslist.
Wij leveren dus af-magazijn.
De kosten van verzenden zijn in  Nederland € 17,00.  Naar Belgi € 28,00
Bestelformulier.
 

Is het moeilijk om op een driewieler te rijden?
 

Op een driewieler rijden is helaas niet hetzelfde als rijden op een gewone fiets.
U heeft als kind ooit leren fietsen. Vanaf dat moment denkt u niet meer na over het evenwicht, het sturen, trappen en remmen. Alles gaat automatisch doordat uw kleine hersenen dit voor u regelen.

Wat veel mensen zich niet bewust zijn is dat ze met het stuur tijdens het fietsen ervoor zorgen dat ze niet alleen de juiste richting uitgaan, maar ook hun evenwicht bewaren. Een voorbeeld dat snel tot de verbeelding spreekt: ga staan en zet twee voeten naast elkaar, leun iets naar voren, u zult merken dat u naar voren valt, U wilt die val voorkomen... Hoe lost u dat op???
U kunt dit uitsluitend voorkomen door een stap naar voren te doen. U moet dus met uw voeten weer onder het zwaartepunt van uw lichaam komen. Ditzelfde geldt voor naar links of rechts leunen.  Best wel vreemd dat naar voren vallen oplost wordt door naar voren te lopen.  Omgekeerd kunt u uzelf ook naar rechts laten vallen door een stap naar links te doen. Dit gaat normaal automatisch zonder na te denken. Hieronder de uitleg hoe dat op een fiets en driewieler gaat.

Als u op een gewone fiets door bijvoorbeeld de wind uit uw evenwicht raakt, zult u dit oplossen door even bij te sturen in de richting waar u naartoe dreigt te vallen. Pas als het zwaartepunt weer in het midden ligt kunt u recht gaan zitten. U houdt dus uw evenwicht door uw fiets constant recht onder u te houden. en dat kan alleen als u dit met uw stuur realiseert. Dat is ook de reden dat u niet met uw fiets stil kan staan zonder met uw voet op de grond te steunen.

Wat heeft dat nu allemaal met een driewieler te maken? Heel veel! Dat komt door de reflex vanuit uw kleine hersenen, die willen u constant helpen en beschermen. Als u bijvoorbeeld op de driewieler door een oneffenheid in de weg de verkeerde kant op dreigt te gaan, zullen uw kleine hersenen direct ingrijpen. Zij doen dit op een manier die u uzelf op jonge leeftijd heeft aangeleerd en die op een gewone fiets de juiste is. Zij laten u even sturen in de richting waar u NIET heen moet, want op de driewieler is dat helaas de verkeerde oplossing.
De kleine hersenen hadden u juist de kant op moeten laten sturen waar u naartoe moet.

Op een driewieler gebruikt u uw stuur niet voor uw evenwicht maar uitsluitend voor de juiste richting.


U zult de kleine hersenen dit dus moeten gaan aanleren. Dat gaat vrij snel als u dit voorzichtig oefent.
Wij willen u daar bij helpen.
Dat is ook de reden dat wij graag willen dat u een afspraak bij ons maakt om de fiets niet alleen te bekijken maar ook uit te testen.

Heeft u een kennis met een driewieler? Vraag eens of u daarop een stukje mag rijden. Hij/zij kan u hier zeker meer over vertellen.
Tevens kan u aan uw huisarts vragen of er bij u in de buurt fietslessen worden gegeven, tijdens revalidatie wordt er veel gebruik gemaakt van driewielers. Daar zou u les kunnen krijgen om ervaring op te doen.


Het rijden in de praktijk :

Het wegrijden: Ga op de fiets zitten met beide voeten op de trappers, haal de handrem los en begin rustig te trappen.
U hoeft uzelf niet eerst met uw voeten op gang te duwen, dat kan ook niet, u zou zeker over uw eigen enkel heen rijden.
Het evenwicht: De fiets in evenwicht houden is natuurlijk niet nodig, u dient uzelf op het in evenwicht te houden.
Het lijkt op het in evenwicht houden op een krukje aan boord van een boot.  (zie afbeelding 1)
De bocht door: Het stuur draaien is voldoende om de fiets de juiste richting op te laten gaan. Wel altijd naar de horizon kijken, niet naar uw voorwiel of de grond. (Denk maar eens aan een koorddanser die ook altijd vooruit kijkt.)
Het type terrein of weg waar u op rijdt kan het rijden bemoeilijken. Op een vlakke ondergrond, bijvoorbeeld asfalt, is er geen probleem; op een straat waar de weg afloopt naar bijvoorbeeld de berm of goot, zult u merken dat de fiets schuin komt te staan Nu zult rechtop op de fiets moeten blijven zitten. (afbeelding 1)
Het stoppen: U hoeft uitsluitend te remmen. U kunt uw voeten op de trappers houden, klaar om weer verder te fietsen.
Het afstappen:
Zet eerst de handrem erop U kunt daarna veilig afstappen.

afbeelding:1. 
blijf recht op de fiets zitten.

Wat willen wij u vertellen?

Uit ervaring weten wij dat het rijden op een driewieler niet eenvoudig is.
U zal dus tijd moeten investeren in het leren rijden op een driewieler.
Wij weten zeker dat het te leren is door het gewoon te doen en dat u dan een fantastisch sportieve fiets, heeft die al uw mobiliteitsproblemen oplost. U blijft in beweging waardoor uw spieren en conditie op peil blijven, wat zeker niet gebeurt als u in een elektrische uitvoering gaat rijden.

Meer weten?  Kijk op de pagina met onze fietsles.  KLIK HIER >>> FIETSLES

 
 
Boodschapentas    # 1252  
Pedalen met voetsteun/clip Boodschapenmandje # 3490 Draagtas    #  3500
   
Klik op de foto voor een Di Blas driewieler met lage instap en hoge resolutie van 300 DPI. Geschikt voor media toepassing met hoge nieuws waarde. Klik op de foto voor een Di Blas driewieler met lage instap en hoge resolutie van 300 DPI. Geschikt voor media toepassing met hoge nieuws waarde. Klik op de foto voor een Di Blas driewieler met lage instap en hoge resolutie van 300 DPI. Geschikt voor media toepassing met hoge nieuws waarde. Klik op de foto voor een Di Blas driewieler met lage instap en hoge resolutie van 300 DPI. Geschikt voor media toepassing met hoge nieuws waarde.
Klik op de foto voor een Di Blas driewieler met lage instap en hoge resolutie van 300 DPI. Geschikt voor media toepassing met hoge nieuws waarde.
 

Onderdelen bestellen voor deze fiets kan door op de site van de fabriek het juiste onderdeelnummer op te zoeken.

 
KLIK HIER OM DE ONDERDEELNUMMERS TE VINDEN.
 

HOLLAND-BIKES
Groene Wuiver 3
1718LM  Hoogwoud

Nederland 
 
[KLIK HIER VOOR DE ROUTE] 
[de route als PDF bestand]


RABOBANK:
IBAN:
BIC:


1614.70.106       Hoorn
NL07rabo 0161 4701 06
RABONL2U
  Tel:
Fax:
Mail:
Site:
+31(0)226 359 044 
+31(0)226 359 614 
mail@holland-bikes.nl
www.holland-bikes.nl

ING bank:
IBAN:
BIC:

4542854    
NL79 INGB 0004 5428 54
INGBNL2A

 

Bezoek aan ons kan uitsluitend na afspraak per mail of telefoon.

BTW:
K.v.K. Hoorn:

NL818444423B01
37135685

  

Leveringsvoorwaarden van Holland-bikes         mail@holland-bikes.nl

Prijzen zijn in euro's () af magazijn/showroom en inclusief de Nederlandse btw Prijswijzigingen, zet of drukfouten voorbehouden.

Garantie 24 maanden, uitgezonderd de slijtagegevoelige onderdelen.
Uitsluitend kontante betaling. Alle aanbiedingen zijn geldig zolang de voorraad strekt. Bestellingen uitsluitend schriftelijk, per fax of e-mail  
Niets van deze site mag gebruikt of gekopieerd worden zonder onze schriftelijke toestemming. en Holland-bikes