| |
Wij staan achter ons product, en zijn van mening dat een duidelijke uitleg
en oefenen zeer belangrijk zijn voor uw veiligheid en uiteindelijke plezier
in uw Di Blasi.....Wij zien u graag
eerst bij ons op de zaak om te zien of dit product wel geschikt is voor u en
voor de toepassing die u op het oog heeft.
Zowel de driewieler als de r30 elektrische
scooter vraagt vaardigheid van u als chauffeur.
Wij willen onze ervaring graag met u delen. En u vertrouwd maken met de Di
Blasi .....
Dat is ook de reden dat wij onze producten
niet zonder u eerst gezien te hebben naar u toe opsturen.
het is ook niet een product dat je zelf even zonder uitleg kan proberen en
terugsturen als het tegenvalt.
Onze ervaring is dat wij gemiddeld 2,5 uur tijd nodig hebben om een klant
vertrouwen in een opvouwbare Di Blasi te geven.
Tevens de reden dat wij uitsluitend na telefonische afspraak u kunnen
ontvangen.
Gelijktijdig meer dan ้้n klant helpen gaat gewoon niet.
Bel dus voor een afspraak. Tel 0226-354535
+31226354535
Verzendkosten zijn inclusief 21% BTW |
|
Nederland |
Belgi๋ |
|
Vooruit
betaald na ontvangst factuur |
Rembours |
Vooruit
betaald na ontvangst factuur |
Rembours |
Onderdelen
t/m 10 kg |
14,50 |
------ |
17,50 |
------ |
Vouw-fiets |
17,50 |
30,00 |
28,50 |
40,00 |
Vouw
driewieler |
17,50 |
30,00 |
28,50 |
40,00 |
R30
scootmobiel |
17,50 |
30,00 |
28,50 |
40,00 |
Is het moeilijk om op een driewieler te
rijden?
Op een driewieler rijden is niet hetzelfde als rijden op een gewone
fiets.
Stel dat u als kind ooit op een fiets heeft leren rijden. Vanaf dat
moment denkt u niet meer na over het evenwicht, het sturen, trappen en
remmen. Alles gaat automatisch doordat uw kleine hersenen dit voor u
regelen.
Wat veel mensen zich niet bewust zijn is dat u tijdens het fietsen met
het stuur er voor zorgen dat ze niet alleen de juiste richting uit gaan
maar ook hun evenwicht houden. Ik zal een voorbeeld geven dat snel tot
de verbeelding spreekt. Ga staan en zet twee voeten naast elkaar, leun
iets naar voren, u zal merken dat u naar voren gaat vallen, U wil die
val naar voren voorkomen... Hoe lost u dat op???
U kan dit uitsluitend voorkomen door een stap naar voren te doen. U moet
dus met uw voeten weer onder het zwaartepunt van uw lichaam komen. Dit
zelfde geld voor naar links of rechts leunen. Best wel vreemd dat
je het naar voren vallen oplost door naar voren te lopen.
Omgekeerd kan u uzelf ook naar rechts laten vallen door een stap naar
links te doen. Dit gaat normaal automatisch zonder na te denken.
Hieronder de uitleg hoe dat op een fiets en driewieler gaat.
Als u op een gewone fiets door bijvoorbeeld de wind uit uw evenwicht
komt, zal u dit oplossen door even te sturen in de richting waar u
naartoe dreigt te vallen. pas als het zwaartepunt weer in het midden zit
kan u weer recht gaan zitten op de fiets. Ik stel dus dat u uw
evenwicht behoudt door uw fiets constant recht onder u te houden. en dat
kan alleen als u dit met uw stuur realiseert. Dat is ook tevens de reden
dat u niet stil kan staan met uw fiets zonder met uw voet op de grond te
steunen.Wat heeft dat nu
allemaal met een driewieler te maken zou u denken. Heel veel en dat komt
door die kleine hersenen, die willen u constant helpen en beschermen.
Als u op een driewieler door bijvoorbeeld een onevenheid in de weg de
verkeerde kant op dreigt te gaan, zullen uw kleine hersenen direct
ingrijpen. Helaas doen zij dit op de manier die u uzelf op jonge
leeftijd heeft aangeleerd en die op een fiets de juiste is. Zij laten u even sturen in de richting waar u
NIET heen moet. Op de
driewieler is dat helaas de verkeerde oplossing / redding.
Zij hadden u juist de kant op moeten laten sturen waar u naar toe moet.
Op een driewieler gebruikt u uw stuur niet
voor uw evenwicht maar uitsluitend voor de juiste richting.

U zal de kleine hersenen dit dus moeten aanleren. Dat gaat al vrij snel
als u dit voorzichtig oefent.
Wij willen u daar ook graag bij helpen. Dat is ook de reden dat wij
graag willen dat u een afspraak bij ons maakt om de fiets niet alleen te
bekijken maar ook uit te testen.
Heeft u een kennis met
een driewieler? vraag eens of u daarop een stukje mag rijden. hij / zij kan u
zeker meer vertellen hierover. |
De rijden in de praktijk :
Het wegrijden: Ga eerst op de
fiets zitten met beide voeten op de trappers, haal de handrem los en begin
te trappen.
U hoeft u zelf niet eerst op gang te duwen, dan kan ook niet, u zou
zeker over uw eigen enkel heen rijden.
Het evenwicht: De fiets in evenwicht
houden is natuurlijk niet nodig, u dient uzelf in evenwicht te houden op
het zadel. gelijk aan het evenwicht dat u op een krukje moet houden aan
boord van een boot.
. (zie
afbeelding1)
De bocht door: het stuur draaien is
voldoende om de fiets de juiste richting op te laten gaan. Wel altijd naar
de horizon kijken, niet naar uw voorwiel of de grond. (Denk maar eens aan
een koorddanser die ook altijd vooruit kijkt.)
Het terrein of de weg waar u op rijdt zal wel het rijden bemoeilijken. Op
een vlakke ondergrond, bijvoorbeeld asfalt is er geen probleem, op een
straat waar de weg afloopt naar bijvoorbeeld de berm of goot zal u merken dat de fiets schuin komt te staan
Nu zal u rechtop op de fiets moeten zitten.(afbeelding
1)
Het stoppen: U
hoeft uitsluiten te remmen. U kunt uw voeten op de trappers houden, klaar
om weer verder te fietsen.
Het afstappen: Zet eerst de handrem er
op U kunt daarna veilig afstappen.
|

afbeelding:1.
blijf recht op de fiets zitten. |
Wat willen wij u
vertellen:
Uit ervaring weten wij dat het rijden op een driewieler niet eenvoudig
is.
U zal dus tijd moeten investeren in het leren rijden op een driewieler.
Wij weten ook zeker dat het te leren is door het gewoon te doen. En dat u
dan een fantastische sportieve fiets heeft die al uw mobiliteit problemen
oplost. En u blijft in beweging waardoor u uw spieren en conditie op peil
houdt en dat zal zeker niet gebeuren als u in een elektrische uitvoering
gaat rijden. |
|
|