Opvouwbare Di Blasi driewieler met lage instap de
R32.
DIBLASI OPVOUWBARE DRIEWIELERS MET LAGE
FRAMEBUIS, INSTAP de R32 HOLLAND-BIKES
Di
Blasi maakt al jaren opvouwbare driewielers.
De R32 is leverbaar in twee maten de R32 SENIOR of de R32 JUNIOR driewieler met lage
instap.
De R32
maar heeft een verlaagde framebuis waardoor u heel makkelijk
kan opstappen. Ook de wielen zijn groot (Ø 48 cm)
De hoogte van de framebuis is 19 cm vanaf de vloer. Als je kan traplopen (traptreden zijn
20cm hoog) kan je ook op deze driewieler stappen. Hij weegt 21 Kg, Tevens
is een los te bestellen draagtas leverbaar.
Tevens is hij uitgevoerd met 20" aluminium millennium velgen met
kunststof spatborden.
Dubbele V brakes op het voorwiel en vijf versnellingen voor wind tegen of
in de heuvels.
Meer weten kijk naar de foto's en naar de videofilm op deze pagina.
2
stuks velgremmen (V-brakes)
één daarvan is uitgevoerd met parkeerrem
2
stuks velgremmen (V-brakes)
één daarvan is uitgevoerd met parkeerrem
Zadelhoogte
vanaf de grond gemeten:
tussen
maximaal93 cm t/m minimaal 84 cm instelbaar
tussen
maximaal 84 cm t/m minimaal 79,5 cm instelbaar
Zadelhoogte
vanaf de onderste pedalen gemeten bij de 170 crank:
tussen
maximaal 86 cm / minimaal 77 cm instelbaar
tussen
maximaal 84 cm / minimaal 75 cm instelbaar
Hoogte
handvatten vanaf de grond
100 cm
91
Afstand tussen
punt zadel en de stuurstang
38
cm
38
Tandwiel
voor:
42 tands
40
tands
Lengte crank
170 cm
150
cm
Standaard uitgevoerd
met:
opvouwbare pedalen
bel
voor en achterlicht gevoed door dynamo
In 4 standen (hoogte) verstelbaar zadel.
De
fiets is inclusief 6% BTW
Wij kunnen ook verzenden. De verzend + rembourskosten
zijn in Nederland
€ 27,50. Zie het bestelformulier voor meer informatie.
Indien u vooruit per bank of giro betaald. Kunnen wij franco
(gratis) verzenden. Indien u hier gebruik van wilt maken
dit duidelijk aangeven tijdens het bestellen. Wij zenden u dan eerst een factuur.
Op een driewieler rijden is niet hetzelfde als rijden op een gewone
fiets.
Stel dat u als kind ooit op een fiets heeft leren rijden. Vanaf dat
moment denkt u niet meer na over het evenwicht, het sturen, trappen en
remmen. Alles gaat automatisch doordat uw kleine hersenen dit voor u
regelen.
Wat veel mensen zich niet bewust zijn is dat u tijdens het fietsen met
het stuur er voor zorgen dat ze niet alleen de juiste richting uit gaan
maar ook hun evenwicht houden. Ik zal een voorbeeld geven dat snel tot
de verbeelding spreekt. Ga staan en zet twee voeten naast elkaar, leun
iets naar voren, u zal merken dat u naar voren gaat vallen, U wil die
val naar voren voorkomen... Hoe lost u dat op???
U kan dit uitsluitend voorkomen door een stap naar voren te doen. U moet
dus met uw voeten weer onder het zwaartepunt van uw lichaam komen. Dit
zelfde geld voor naar links of rechts leunen. Best wel vreemd dat je
het naar voren vallen oplost door naar voren te lopen. Omgekeerd kan
u uzelf ook naar rechts laten vallen door een stap naar links te doen.
Dit gaat normaal automatisch zonder na te denken. Hieronder de uitleg
hoe dat op een fiets en driewieler gaat.
Als u op een gewone fiets door bijvoorbeeld de wind uit uw evenwicht
komt, zal u dit oplossen door even te sturen in de richting waar u
naartoe dreigt te vallen. pas als het zwaartepunt weer in het midden zit
kan u weer recht gaan zitten op de fiets. Ik stel dus dat u uw
evenwicht behoudt door uw fiets constant recht onder u te houden. en dat
kan alleen als u dit met uw stuur realiseert. Dat is ook tevens de reden
dat u niet stil kan staan met uw fiets zonder met uw voet op de grond te
steunen.
Wat heeft dat nu allemaal met een
driewieler te maken zou u denken. Heel veel en dat komt door die kleine
hersenen, die willen u constant helpen en beschermen. Als u op een
driewieler door bijvoorbeeld een onevenheid in de weg de verkeerde kant
op dreigt te gaan, zullen uw kleine hersenen direct ingrijpen. Helaas
doen zij dit op de manier die u uzelf op jonge leeftijd heeft aangeleerd
en die op een fiets de juiste is. Zij laten u
even sturen in de richting waar u
NIET heen moet. Op de driewieler is
dat helaas de verkeerde oplossing / redding.
Zij hadden u juist de kant op moeten laten sturen waar u naar toe moet.
Op een driewieler gebruikt u uw stuur niet
voor uw evenwicht maar uitsluitend voor de juiste richting.
U zal de kleine hersenen dit dus moeten aanleren. Dat gaat al vrij snel
als u dit voorzichtig oefent.
Wij willen u daar ook graag bij helpen. Dat is ook de reden dat wij
graag willen dat u een afspraak bij ons maakt om de fiets niet alleen te
bekijken maar ook uit te testen.
Heeft u een kennis met
een driewieler? vraag eens of u daarop een stukje mag rijden. hij / zij kan u
zeker meer vertellen hierover.
De rijden in de praktijk :
Het wegrijden: Ga eerst op de
fiets zitten met beide voeten op de trappers, haal de handrem los en begin
te trappen.
U hoeft u zelf niet eerst op gang te duwen, dan kan ook niet, u zou
zeker over uw eigen enkel heen rijden. Het evenwicht: De fiets in evenwicht
houden is natuurlijk niet nodig, u dient uzelf in evenwicht te houden op
het zadel. gelijk aan het evenwicht dat u op een krukje moet houden aan
boord van een boot.
. (zie
afbeelding1) De bocht door: het stuur draaien is
voldoende om de fiets de juiste richting op te laten gaan. Wel altijd naar
de horizon kijken, niet naar uw voorwiel of de grond. (Denk maar eens aan
een koorddanser die ook altijd vooruit kijkt.)
Het terrein of de weg waar u op rijdt zal wel het rijden bemoeilijken. Op
een vlakke ondergrond, bijvoorbeeld asfalt is er geen probleem, op een
straat waar de weg afloopt naar bijvoorbeeld de berm of goot zal u merken dat de fiets schuin komt te staan
Nu zal u rechtop op de fiets moeten zitten.(afbeelding
1) Het stoppen: U
hoeft uitsluiten te remmen. U kunt uw voeten op de trappers houden, klaar
om weer verder te fietsen. Het afstappen: Zet eerst de handrem er
op U kunt daarna veilig afstappen.
afbeelding:1.
blijf recht op de fiets zitten.
Wat willen wij u
vertellen: Uit ervaring weten wij dat het rijden op een driewieler niet eenvoudig
is.
U zal dus tijd moeten investeren in het leren rijden op een driewieler.
Wij weten ook zeker dat het te leren is door het gewoon te doen. En dat u
dan een fantastische sportieve fiets heeft die al uw mobiliteit problemen
oplost. En u blijft in beweging waardoor u uw spieren en conditie op peil
houdt en dat zal zeker niet gebeuren als u in een elektrische uitvoering
gaat rijden.
Driewieler
die elke gewone driewieler in het gebruik comfort verslaat deze vouwfiets
is geschikt voor invalide en mindervalide.
Onderstaand de vakantie foto's
van onze eerste klant, Mark de Vries. Hij komt op plaatsen waar hij
vroeger niet kon komen.
Hij heeft zelfs twee fietsen bij ons gekocht. Een heeft hij permanent op
zijn werk staan.
Hij werkt bij Martin-air op schiphol en moet daar soms grote afstanden
afleggen.
Hij vertelde ons dat onze fiets dezelfde privileges heeft als een rolstoel
en dus gratis mee mag in het vliegtuig. Waar hij ook dankbaar
gebruik van heeft gemaakt afgelopen jaren. Klik op een foto voor
een vergroting.
Jeske
Veenland November
2004
Mark
de Vries.China 2003
Mark
de Vries. Aruba 2003
Mark
de Vries. Nepal 2004
Swen op
zijn nieuwe R31, naast hem de oude R3
Michelle op
HANDICAMP 2005
Stuur uw ervaring of foto,s naar ervaring@holland-bikes.nl
en laat andere zien wat u met de R3 of R31 heeft gedaan.
HOLLAND-BIKES Groene Wuiver 3
1718LM Hoogwoud Nederland