HOLLAND-BIKES    Mobility specialists   
 
Tel:  0226  354535
 
Tel:  +31 226  354535
Home & startpagina Prijslijst Bestelformulier Verzendkosten Contactadressen E-Mail
Opvouwbare Di Blasi driewieler met lage instap de R32.
DIBLASI OPVOUWBARE DRIEWIELERS MET LAGE FRAMEBUIS, INSTAP de R32 HOLLAND-BIKES
Di Blasi maakt al jaren opvouwbare driewielers.

De R32 is leverbaar in twee maten de R32 SENIOR  of de R32 JUNIOR driewieler met lage instap. 
De R32 maar heeft een verlaagde framebuis waardoor u heel makkelijk kan opstappen. Ook de wielen zijn groot ( 48 cm) 
De hoogte van de framebuis is 19 cm vanaf de vloer. Als je kan traplopen (traptreden zijn 20cm hoog) kan je ook op deze driewieler stappen. Hij weegt 21 Kg, Tevens is een los te bestellen draagtas leverbaar.
Tevens is hij uitgevoerd met 20" aluminium millennium velgen met kunststof spatborden.
Dubbele V brakes op het voorwiel en vijf versnellingen voor wind tegen of in de heuvels. 
Meer weten kijk naar de foto's en naar de videofilm op deze pagina.
 
Algemene informatie
Gebruiksaanwijzing
Vouwdemonstratie
Video van het vouwen
Meer foto,s
Foto's met hoge resolutie (zip 12kb)
De folder van de R32
   
Uitgevouwen net zo groot als een gewone driewieler met de grote 20" wielen en kunststof spatborden.     Opge
vouwen net zo groot als een vouwfiets
Klik op bovenstaande foto's voor 300 Dpi geschikt voor drukwerk. of als u meer details van de fiets wilt zien.


Technische gegevens Standaard R32  met 20'' wielen R 32 Junior uitvoering met 20" wielen
Afmeting opgevouwen: L x B x H 70 x 28,5 x 64 cm 70 x 28,5 x 64 cm
Afmeting uitgevouwen: wielbasis 100 cm      spoorbreedte 70,5 cm wielbasis 100 cm      spoorbreedte 70,5 cm
Maximale breedte: 74 cm 74 cm
Hoogte van de framebuis (opstap) 19 cm 19 cm
Kleuren: Rood, blauw, en antraciet Rood, blauw, en antraciet
Banden / wielen 48 cm  20 x 1.35 / rvs spaken en aluminium velgen 48 cm  20 x 1.35 / rvs spaken en aluminium velgen
Gewicht: 21,4 kg 21,4 kg
Maximale belasting: 100kg 100kg
Tandwiel achter: 5 versnellingen (13/28) / index 5 versnellingen (13/28) / index
Tandwiel voor: 42 tands / 170 crank 40 tands / 150 crank
Remmen: 2 stuks velgremmen (V-brakes)   
n daarvan is uitgevoerd met parkeerrem
2 stuks velgremmen (V-brakes)   
n daarvan is uitgevoerd met parkeerrem
Zadelhoogte vanaf de grond gemeten: tussen maximaal93  cm t/m  minimaal 84 cm instelbaar tussen maximaal 84 cm t/m  minimaal 79,5 cm instelbaar
Zadelhoogte vanaf de onderste pedalen gemeten  bij de 170 crank: tussen maximaal 86 cm  / minimaal 77 cm instelbaar tussen maximaal 84 cm  / minimaal 75 cm instelbaar
Hoogte handvatten vanaf de grond 100 cm 91
Afstand tussen punt zadel  en de stuurstang 38 cm 38
Tandwiel voor: 42 tands 40 tands
Lengte crank 170 cm 150 cm
Standaard uitgevoerd met:
  • opvouwbare pedalen
  • bel
  • voor en achterlicht gevoed door dynamo
  • In 4 standen (hoogte) verstelbaar zadel.
De fiets is inclusief 6% BTW 
Wij kunnen ook verzenden. De verzend + rembourskosten  zijn in Nederland € 27,50
Zie het bestelformulier voor meer informatie.
Indien u vooruit per bank of giro betaald. Kunnen wij franco (gratis) verzenden. Indien u hier gebruik van wilt maken dit duidelijk aangeven tijdens het bestellen. Wij zenden u dan eerst een factuur.
Klik op de foto voor een vergroting. Klik op de foto voor een vergroting.

 
Prijzen:  klik hier

 

Is het moeilijk om op een driewieler te rijden?

Op een driewieler rijden is niet hetzelfde als rijden op een gewone fiets.
Stel dat u als kind ooit op een fiets heeft leren rijden. Vanaf dat moment denkt u niet meer na over het evenwicht, het sturen, trappen en remmen. Alles gaat automatisch doordat uw kleine hersenen dit voor u regelen.

Wat veel mensen zich niet bewust zijn is dat u tijdens het fietsen met het stuur er voor zorgen dat ze niet alleen de juiste richting uit gaan maar ook hun evenwicht houden. Ik zal een voorbeeld geven dat snel tot de verbeelding spreekt. Ga staan en zet twee voeten naast elkaar, leun iets naar voren, u zal merken dat u naar voren gaat vallen, U wil die val naar voren voorkomen... Hoe lost u dat op???
U kan dit uitsluitend voorkomen door een stap naar voren te doen. U moet dus met uw voeten weer onder het zwaartepunt van uw lichaam komen. Dit zelfde geld voor naar links of rechts leunen. Best wel vreemd dat je het naar voren vallen oplost door naar voren te lopen. Omgekeerd kan u uzelf ook naar rechts laten vallen door een stap naar links te doen. Dit gaat normaal automatisch zonder na te denken. Hieronder de uitleg hoe dat op een fiets en driewieler gaat.


Als u op een gewone fiets door bijvoorbeeld de wind uit uw evenwicht komt, zal u dit oplossen door even te sturen in de richting waar u naartoe dreigt te vallen. pas als het zwaartepunt weer in het midden zit kan u weer recht gaan zitten op de fiets.  Ik stel dus dat u uw evenwicht behoudt door uw fiets constant recht onder u te houden. en dat kan alleen als u dit met uw stuur realiseert. Dat is ook tevens de reden dat u niet stil kan staan met uw fiets zonder met uw voet op de grond te steunen.

Wat heeft dat nu allemaal met een driewieler te maken zou u denken. Heel veel en dat komt door die kleine hersenen, die willen u constant helpen en beschermen. Als u op een driewieler door bijvoorbeeld een onevenheid in de weg de verkeerde kant op dreigt te gaan, zullen uw kleine hersenen direct ingrijpen. Helaas doen zij dit op de manier die u uzelf op jonge leeftijd heeft aangeleerd en die op een fiets de juiste is. Zij laten u even sturen in de richting waar u NIET heen moet. Op de driewieler is dat helaas de verkeerde oplossing / redding.
Zij hadden u juist de kant op moeten laten sturen waar u naar toe moet.

Op een driewieler gebruikt u uw stuur niet voor uw evenwicht maar uitsluitend voor de juiste richting.



U zal de kleine hersenen dit dus moeten aanleren. Dat gaat al vrij snel als u dit voorzichtig oefent.
Wij willen u daar ook graag bij helpen. Dat is ook de reden dat wij graag willen dat u een afspraak bij ons maakt om de fiets niet alleen te bekijken maar ook uit te testen.

Heeft u een kennis met een driewieler? vraag eens of u daarop een stukje mag rijden. hij / zij kan u zeker meer vertellen hierover.


De rijden in de praktijk :
Het wegrijden: Ga eerst op de fiets zitten met beide voeten op de trappers, haal de handrem los en begin te trappen.
U hoeft u zelf niet eerst op gang te duwen, dan kan ook niet, u zou zeker over uw eigen enkel heen rijden.
Het evenwicht: De fiets in evenwicht houden is natuurlijk niet nodig, u dient uzelf in evenwicht te houden op het zadel. gelijk aan het evenwicht dat u op een krukje moet houden aan boord van een boot.
. (zie afbeelding1)
De bocht door: het stuur draaien is voldoende om de fiets de juiste richting op te laten gaan. Wel altijd naar de horizon kijken, niet naar uw voorwiel of de grond. (Denk maar eens aan een koorddanser die ook altijd vooruit kijkt.)
Het terrein of de weg waar u op rijdt zal wel het rijden bemoeilijken. Op een vlakke ondergrond, bijvoorbeeld asfalt is er geen probleem, op een straat waar de weg afloopt naar bijvoorbeeld de berm of goot zal u merken dat de fiets schuin komt te staan Nu zal u rechtop op de fiets moeten zitten.(afbeelding 1)
Het stoppen: U hoeft uitsluiten te remmen. U kunt uw voeten op de trappers houden, klaar om weer verder te fietsen.
Het afstappen:
Zet eerst de handrem er op U kunt daarna veilig afstappen.

afbeelding:1. 
blijf recht op de fiets zitten.

Wat willen wij u vertellen:
Uit ervaring weten wij dat het rijden op een driewieler niet eenvoudig is.
U zal dus tijd moeten investeren in het leren rijden op een driewieler.
Wij weten ook zeker dat het te leren is door het gewoon te doen. En dat u dan een fantastische sportieve fiets heeft die al uw mobiliteit problemen oplost. En u blijft in beweging waardoor u uw spieren en conditie op peil houdt en dat zal zeker niet gebeuren als u in een elektrische uitvoering gaat rijden.

Klik hier voor deDi Blasi brochure in .PDF 

 
Klik op deze foto voor een 300 Dpi hoge resolutie foto geschikt voor media toepassing. Klik op deze foto voor een 300 Dpi hoge resolutie foto geschikt voor media toepassing.    
1252. bodschappentas R31. [ Klik voor vergroting ] 367 Draagtas R31. [ Klik voor vergroting ] Op driewieler fiets je niet zo weg.


Lees hier het redactionele stuk dat op 6-07-2004 
in het Noord-hollands dagblad heeft gestaan.


Klik op deze foto voor een 300 Dpi hoge resolutie foto geschikt voor media toepassing.    
Boodschappentas # 1252 Draagtas # 367    
Driewieler die elke gewone driewieler in het gebruik comfort verslaat deze vouwfiets is geschikt voor invalide en mindervalide.


 

Onderstaand de vakantie foto's van onze eerste klant, Mark de Vries. Hij komt op plaatsen waar hij vroeger niet kon komen. 
Hij heeft zelfs twee fietsen bij ons gekocht. Een heeft hij permanent op zijn werk staan.
Hij werkt bij Martin-air op schiphol en moet daar soms grote afstanden afleggen.
Hij vertelde ons dat onze fiets dezelfde privileges heeft als een rolstoel en dus gratis mee mag in het vliegtuig. Waar hij ook dankbaar gebruik van heeft gemaakt afgelopen jaren.  Klik op een foto voor een vergroting.
 opvouwbare driewielerfietsen van di blasi te koop bij holland-bikes. Meer weten over deze opvouwbare driewielfietsen klik op de foto voor vergroting.opvouwbare driewielerfietsen van di blasi te koop bij holland-bikes. Meer weten over deze opvouwbare driewielfietsen klik op de foto voor vergroting.opvouwbare driewielerfietsen van di blasi te koop bij holland-bikes. Meer weten over deze opvouwbare driewielfietsen klik op de foto voor vergroting. opvouwbare driewielerfietsen van di blasi te koop bij holland-bikes. Meer weten over deze opvouwbare driewielfietsen klik op de foto voor vergroting. opvouwbare driewielerfietsen van di blasi te koop bij holland-bikes. Meer weten over deze opvouwbare driewielfietsen klik op de foto voor vergroting. opvouwbare driewielerfietsen van di blasi te koop bij holland-bikes. Meer weten over deze opvouwbare driewielfietsen klik op de foto voor vergroting. opvouwbare driewielerfietsen van di blasi te koop bij holland-bikes. Meer weten over deze opvouwbare driewielfietsen klik op de foto voor vergroting. opvouwbare driewielerfietsen van di blasi te koop bij holland-bikes. Meer weten over deze opvouwbare driewielfietsen klik op de foto voor vergroting. opvouwbare driewielerfietsen van di blasi te koop bij holland-bikes. Meer weten over deze opvouwbare driewielfietsen klik op de foto voor vergroting.opvouwbare driewielerfietsen van di blasi te koop bij holland-bikes. Meer weten over deze opvouwbare driewielfietsen klik op de foto voor vergroting.opvouwbare driewielerfietsen van di blasi te koop bij holland-bikes. Meer weten over deze opvouwbare driewielfietsen klik op de foto voor vergroting.opvouwbare driewielerfietsen van di blasi te koop bij holland-bikes. Meer weten over deze opvouwbare driewielfietsen klik op de foto voor vergroting.opvouwbare driewielerfietsen van di blasi te koop bij holland-bikes. Meer weten over deze opvouwbare driewielfietsen klik op de foto voor vergroting.opvouwbare driewielerfietsen van di blasi te koop bij holland-bikes. Meer weten over deze opvouwbare driewielfietsen klik op de foto voor vergroting.

R31_Art_05.jpg (61452 bytes) R31_Art_06.jpg (64254 bytes) R31_Art_07.jpg (83858 bytes) R31_Art_08.jpg (82409 bytes) R31_Art_11.jpg (55960 bytes) R31_Art_12.jpg (54983 bytes) R31_Art_14.jpg (49099 bytes) R31_Art_15.jpg (52877 bytes) R31_Art_16.jpg (46057 bytes)  R31_T_01.jpg (21030 bytes)        R31_1.jpg (56083 bytes)         R31_T_12.jpg (35395 bytes)
R31_T_08.jpg (44839 bytes)         R31_T_10.jpg (49904 bytes)         R31_T_02.jpg (34112 bytes)       R31_T_04.jpg (37595 bytes)         R31_T_05.jpg (40861 bytes)           

Jeske Veenland op haar driewielerfiets van di blasi Jeske Veenland op haar driewielerfiets van di blasi Jeske Veenland op haar driewielerfiets van di blasi Jeske Veenland op haar driewielerfiets van di blasi Jeske Veenland op haar driewielerfiets van di blasi
Jeske Veenland   November 2004
Mark in China op zijn di blasi driewielerfiets Mark in China op zijn di blasi driewielerfiets Mark in China op zijn di blasi driewielerfiets Mark in Aruba op zijn di blasi driewielerfiets Mark in Aruba
 Mark de Vries.China 2003 Mark de Vries. Aruba 2003
Klik voor vergroting. Mark in Nepal Klik voor vergroting. Klik voor vergroting. Klik voor vergroting.
Mark de Vries. Nepal 2004
Klik voor vergroting. Klik voor vergroting. Klik voor vergroting. Klik voor vergroting. Klik voor vergroting.
Klik voor vergroting. Klik voor vergroting. Klik voor vergroting. Klik voor vergroting.
Swen op zijn nieuwe R31, naast hem de oude R3
michelle op R31vouwdriewieler.jpg (100885 bytes)
Michelle op HANDICAMP 2005
Stuur uw ervaring of foto,s naar ervaring@holland-bikes.nl en laat andere zien wat  u met de R3 of R31 heeft gedaan.    


HOLLAND-BIKES
Groene Wuiver 3
1718LM  Hoogwoud

Nederland 
 
[KLIK HIER VOOR DE ROUTE] 
[de route als PDF bestand]


RABOBANK:
IBAN:
BIC:


1614.70.106       Hoorn
NL07rabo 0161 4701 06
RABONL2U
  Tel:
Fax:
Mail:
Site:
+31(0)226 354535 
+31(0)226 359 614 
mail@holland-bikes.nl
www.holland-bikes.nl

ING bank:
IBAN:
BIC:

4542854    
NL79 INGB 0004 5428 54
INGBNL2A

 

Bezoek aan ons kan uitsluitend na afspraak per mail of telefoon.

BTW:
K.v.K. Hoorn:

NL818444423B01
37135685

  

Leveringsvoorwaarden van Holland-bikes         mail@holland-bikes.nl

Prijzen zijn in euro's () af magazijn/showroom en inclusief de Nederlandse btw Prijswijzigingen, zet of drukfouten voorbehouden.

Garantie 24 maanden, uitgezonderd de slijtagegevoelige onderdelen.
Uitsluitend kontante betaling. Alle aanbiedingen zijn geldig zolang de voorraad strekt. Bestellingen uitsluitend schriftelijk, per fax of e-mail  
Niets van deze site mag gebruikt of gekopieerd worden zonder onze schriftelijke toestemming. en Holland-bikes